REGULAMIN

 sklepu internetowego https://bajkowypies.pl/

 

 

§ 1 DEFINICJE

Poniższe pojęcia należy rozumieć następująco:

Regulamin

niniejszy dokument

Sprzedawca

Justyna Stobiecka, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „Bajkowy Pies Justyna Stobiecka”, 05-502 Piaseczno, ul. Gołkowska 19A, NIP:  5882322109. REGON: 147395131; e-mail: sklep@bajkowypies.pl tel. +48 573 004 442 ,

Sklep

sklep internetowy znajdujący się na stronie internetowej https://bajkowypies.pl/ wraz z podstronami

Kupujący

każda osoba, która zawarła ze Sprzedawcą umowę o założenie konta w Sklepie lub bez jej zawierania złożyła zamówienie, a także osoba, która nie posiada Konta i jest w trakcie składania zamówienia

Konsument

osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Kodeksu cywilnego)

PBJ

osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego

Użytkownik

internauta, który korzysta ze Sklepu

 

 

§ 2 POSTANOWIENIA OGÓLNE 

1.       Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego, polegających na umożliwieniu założenia Konta w Sklepie oraz zawierania przez internet umów sprzedaży towarów znajdujących się w Sklepie. 

2.       Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje prezentowane w Sklepie, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów art. 66 i 661 Kodeksu cywilnego, lecz są zaproszeniem do składania ofert.

3.       Do korzystania ze Sklepu nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez urządzenie Kupującego (wystarczający jest: dostęp do internetu, standardowy system operacyjny, przeglądarka internetowa i posiadanie adresu mailowego).

4.       Do prawidłowego korzystania ze Sklepu wymagane jest włączenie obsługi tzw. niezbędnych plików cookies w przeglądarce internetowej (służą do utrzymania sesji po zalogowaniu się do Konta oraz do utrzymania procesu składania zamówienia). Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdują się w Polityce Prywatności.

 

 

§ 3 ZAŁOŻENIE KONTA W SKLEPIE

1.       Dokonanie zakupu w Sklepie może nastąpić bez zakładania Konta albo po jego założeniu.

2.       Osoba chcąca zawrzeć ze Sprzedawcą umowę o założenie Konta powinna:

a.       wybrać opcję „Zaloguj się” a następnie „Nie masz konta? Załóż je tutaj” lub skorzystać z opcji „Utwórz konto” znajdującej się w stopce strony Sklepu;

b.       skorzystać z opcji założenia Konta podczas składania zamówienia (opcja „Stwórz Konto” dostępna po kliknięciu w przycisk „Przejdź do realizacji zamówienia”),

3.       W formularzu rejestracji należy podać następujące dane: imię, nazwisko, adres e-mail, hasło. Formularz rejestracyjny stanowi ofertę Sprzedawcy skierowaną do przyszłego Kupującego w przedmiocie zawarcia umowy o założenie Konta.

4.       Zabronione jest dodawanie w formularzu treści o charakterze bezprawnym.

5.       Kliknięcie przycisku „Zapisz” (w przypadku opisanym w ust. 2 lit. a) albo finalizacja zamówienia (w przypadku opisanym w ust. 2 lit. b), powoduje wysłanie formularza do Sprzedawcy. Z tą chwilą między Sprzedawcą a osobą, która wypełniła formularz rejestracyjny, dochodzi do zawarcia umowy o założenie Konta.

6.       Aktywacja konta wymaga kliknięcia w link, który zostanie wysłany Kupującemu na adres mailowy podany w formularzu.

7.       Kupujący powinien należycie przechowywać dane do logowania w Sklepie w celu uniknięcia nieuprawnionego dostępu do tych danych.

8.       Jeżeli Kupujący jest Konsumentem albo PBJ, przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy o założenie Konta, bez podania przyczyn, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia (§ 7 ust. 2-4 stosuje się odpowiednio).

9.       Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności usługi cyfrowej lub treści cyfrowej na podstawie obowiązujących przepisów prawa. 

10.   Sprzedawca może dokonać zmiany usługi cyfrowej lub treści cyfrowej z następujących przyczyn: 

a.       wprowadzenie przez Sprzedawcę nowych funkcjonalności dostępnych poprzez Konto lub zmian istniejących funkcjonalności (przy czym na tej podstawie nie może usunąć możliwości korzystania przez Kupującego z usługi polegającej na możliwości zawierania przez internet umów sprzedaży),

b.       zmiany przepisów prawa, które powodują konieczność dostosowania do nich Regulaminu. 

11.   Wprowadzenie zmiany opisanej w ust. 10 wyżej nie będzie się wiązać z żadnymi kosztami po stronie Kupującego.

12.   Niezależnie od ust. 14 niżej, jeśli zmiana istotnie i negatywnie wpłynie na dostęp Kupującego do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub korzystanie z nich, Sprzedawca poinformuje Kupującego z odpowiednim wyprzedzeniem na trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie wypowiedzenia umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana. 

13.   Umowa o założenie Konta zostaje zawarta na czas nieokreślony.

14.   Kupujący może w każdym czasie wypowiedzieć umowę o założenie Konta ze skutkiem natychmiastowym poprzez wysłanie wypowiedzenia na adres Sprzedawcy lub mailowo (adresy wskazane w § 1 Regulaminu).

 

§ 4 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ W SKLEPIE  

1.       Ceny towarów znajdujących się w Sklepie są wyrażone w złotych polskich i zawierają podatek VAT.

2.       Sprzedawca może dokonywać modyfikacji asortymentu, cen towarów, przeprowadzać i odwoływać akcje promocyjne. Zmiany nie mają wpływu na zawarte już z Kupującymi umowy sprzedaż.

3.       Sprzedaż towarów odbywa się na podstawie zamówień składanych przez Kupującego.

4.       Sklep realizuje zamówienia na terenie Polski. Umowy zawierane są w  języku polskim.

5.       Aby zawrzeć umowę sprzedaży Kupujący powinien wybrać towary i kliknąć znajdujący się przy nich przycisk „Dodaj do koszyka”.

6.       Po dodaniu towarów do koszyka, Kupujący ma możliwość usunięcia ich lub dodania kolejnych.

7.       Jeżeli Kupujący nie posiada Konta, to może je założyć (zgodnie z § 3 ust. 2 lit. b) albo skorzystać z opcji zakupów bez rejestracji i podać dane niezbędne do realizacji zamówienia. Jeżeli Kupujący posiada Konto, powinien się na nie zalogować. Następnie trzeba kliknąć przycisk służący przejściu dalej.

8.       Następnie należy podać dane dostawy oraz dane do faktury a także dokonać wyboru sposobu dostawy oraz metody płatności.

9.       Na tym etapie wyświetla się również podsumowanie zamówienia (łączną kwota do zapłaty, obejmującą cenę towaru, koszty dostawy oraz wybranej metody płatności). Następnie należy kliknąć przycisk „Kupuję i płacę”.

10.   Kupujący z chwilą kliknięcia przycisku „Kupuję i płacę” składa Sprzedawcy ofertę zawarcia umowy. Sprzedawca wysyła wiadomość e-mail z potwierdzeniem otrzymania oferty od Kupującego. Z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę otrzymania oferty, Kupujący jest związany ofertą. W kolejnej wiadomości e-mail Sprzedawca informuje Kupującego o przyjęciu albo odmowie przyjęcia oferty Kupującego. Z chwilą otrzymania od Sprzedawcy wiadomości e-mail z informacją o przyjęciu oferty Kupującego, dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży towarów wskazanych w ofercie złożonej przez Kupującego. W tej wiadomości Sprzedawca potwierdza również treść zawieranej umowy, przesyłając ją na trwałym nośniku.

11.   Sprzedawca oferuje następujące metody płatności: przelew tradycyjny, szybki przelew, płatność za pobraniem. W przypadku wyboru sposobu płatności „szybki przelew” Kupujący po kliknięciu przycisku „Kupuję i płacę” zostanie przekierowany na stronę podmiotu realizującego płatności internetowe. Realizacja płatności odbywa się na podstawie regulaminu dostępnego na stronie podmiotu realizującego płatności internetowe.

12.   Kupujący powinien dokonać płatności w terminie 5 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży.

13.   Jeśli Kupujący wybrał sposób płatności przy odbiorze, wówczas należy jej dokonać przy odbiorze towaru.

14.   Koszty związane z dostawą towarów ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca postanowił inaczej.

15.   Sprzedawca oferuje następujące metody dostawy: paczkomat InPost, Kurier InPost, odbiór osobisty.

16.   Czas dostawy produktu jest uwidoczniony na karcie produktu.

17.   Sprzedawca stosuje metody i środki służące wykrywaniu oraz korygowaniu błędów w procesie składania zamówienia takie jak wyświetlenie podsumowania transakcji, czy umożliwienie edycji poszczególnych etapów formularza zamówienia.

18.   Do zamówienia dołączony jest dokument sprzedaży, zgodny z przepisami podatkowymi. Kupujący wyraża zgodę na stosowanie przez Sprzedawcę w rozliczeniach faktur elektronicznych w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

 

 

§ 5 OPINIE W SKLEPIE

1.       Kupujący ma możliwość dodawania opinii o towarach dostępnych w Sklepie.  

2.       Sprzedawca nie zapewnia mechanizmów weryfikacji, czy opinie dodawane przez Kupujących pochodzą od Konsumentów, którzy używali danego produktu lub go nabyli. W celu dodania opinii niepotwierdzonej zakupem Kupujący wybiera opcję „Napisz swoją opinię” dostępną na karcie produktu w Sklepie, a następnie po podaniu tytułu i treści opinii, klika przycisk „Wyślij”.  

1.       Zabronione jest dodawanie w opinii treści bezprawnych, czyli naruszających obowiązujące przepisy prawa, zasady współżycia społecznego lub dobra osobiste osób trzecich, a w szczególności treści:

a.       zawierających nieprawdziwe informacje o towarach, 

b.       uznanych za obraźliwe, o charakterze terrorystycznym, pornograficznym, rasistowskim lub dyskryminującym,  

c.       służących oszustwom lub wyłudzaniu środków finansowych od innych Użytkowników,  

d.       wskazujących na działania stanowiące nieuczciwe praktyki rynkowe lub praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów, a w szczególności wprowadzanie Użytkowników w błąd.    

 

§ 6 NEWSLETTER

1.       W ramach sklepu Kupujący ma możliwość skorzystania z usługi Newslettera. 

2.       Formularz znajdujący się w polu Newsletter stanowi ofertę Sprzedawcy skierowaną do przyszłego Kupującego w przedmiocie zawarcia umowy o świadczenie usługi Newsletter. 

3.       Osoba chcąca zawrzeć ze Sprzedawcą umowę o świadczenie usługi Newsletter powinna wypełnić formularz przez podanie w nim adresu e- mail. 

4.       Kliknięcie przycisku „Zapisz się” powoduje wysłanie formularza do Sprzedawcy i jest równoznaczne z przyjęciem oferty Sprzedawcy, o której mowa w postanowieniu ustępu pierwszego niniejszego paragrafu. Z tą chwilą między Sprzedawcą, a osobą, która wypełniła formularz, dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usługi Newsletter. 

5.       Postanowienia § 3 ust. 9-12 Regulaminu stosuje się odpowiednio.

 

§ 7 ZWROTY I REKLAMACJE

1.       Jeżeli Kupujący jest Konsumentem lub PBJ, przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą, bez podania przyczyn, w terminie 14 dni od dnia, w którym Kupujący wszedł w posiadanie towarów lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego, weszła w posiadanie towarów. Jeżeli przedmiotem umowy jest wiele towarów, które są dostarczane osobno, termin ten wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Kupujący wszedł w posiadanie ostatniego z towarów lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego, weszła w posiadanie ostatniego z towarów.

2.       W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład złożonego na piśmie przesłanym pocztą lub pocztą elektroniczną na adres Sprzedawcy podany w postanowieniu § 1 Regulaminu).

3.       Kupujący może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, lecz nie jest to obowiązkowe.

4.       Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Kupujący wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

5.       W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru do Konsumenta lub PBJ (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę).

6.       Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Kupującego w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie i nie wiąże się ono z powstaniem dodatkowych kosztów.

7.       Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania towaru lub do chwili dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

8.       Kupujący powinien odesłać lub przekazać towar do Sprzedawcy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.

9.       Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.

10.   Kupujący odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

11.   Prawo odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi lub PBJ w odniesieniu do umowy:

a.       w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;

b.       w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

12.  Sprzedawca informuje, że ponosi odpowiedzialność za zgodność towaru, treści cyfrowej oraz usługi cyfrowej z umową.

13.  Reklamacje dotyczące świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę lub dotyczące zakupionych towarów można składać pisemnie lub mailowo na adres Sprzedawcy podany w § 1 Regulaminu.

14.  W reklamacji należy podać: numer zamówienia (lub inne dane identyfikacyjne), dane kontaktowe Kupującego umożliwiające udzielenie odpowiedzi na reklamację oraz opis okoliczności stanowiących podstawę reklamacji.

15.  Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

 

§ 8 ZMIANY REGULAMINU

2.       Sprzedawca ma prawo do jednostronnej zmiany Regulaminu jedynie w przypadku wystąpienia następujących przyczyn:

a.       wprowadzenia nowych usług, związanych ze Sklepem,

b.       zmian sposobów dostawy lub płatności,

c.       modyfikacji ścieżki zakupowej,

d.       zmiany przepisów prawa, które powodują konieczność dostosowania do nich postanowień Regulaminu (regulamin może być zmieniony w zakresie niezbędnym do dostosowania jego treści do nowych wymogów prawnych).

3.       W przypadku wystąpienia jednej z powyższych przyczyn, Sprzedawca prześle na podany przez Kupującego adres mailowy, informację o planowanej zmianie Regulaminu wraz z treścią nowego Regulaminu. Informacja zostanie wysłana na co najmniej 14 dni przed dniem wejścia w życie planowanych zmian.

4.       Kupujący, który nie akceptuje planowanych zmian, może wypowiedzieć umowę o założenie Konta na zasadach wskazanych w § 3 Regulaminu.

5.       Jeżeli Kupujący nie wypowie umowy o założenie Konta przed dniem wejścia w życie nowego brzmienia Regulaminu, staje się on wiążący dla Kupującego z dniem wskazanym jako dzień wejścia w życie nowej wersji Regulaminu.

 

 

§ 9 NIELEGALNE TREŚCI

1.       Użytkownicy mogą zgłaszać do Sprzedawcy zamieszczone w Sklepie opinie, jeżeli uważają, że zawierają one nielegalne treści lub są związane z nielegalną działalnością.

2.       Zgłoszenie może być dokonane poprzez kliknięcie w przycisk „Zgłoś naruszenie”  znajdujące się przy opiniach.  

3.       Formularz zgłoszenia należy uzupełnić o pola oznaczone jako obowiązkowe.

4.       Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe Użytkownika, który dokonał zgłoszenia, Sprzedawca bez zbędnej zwłoki prześle Użytkownikowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.    

5.       Sprzedawca po otrzymaniu zgłoszenia z należytą starannością przeanalizuje daną opinię oraz treść zgłoszenia.

6.       Sprzedawca nie korzysta z narzędzi służących do automatycznego rozpatrywania zgłoszeń.

7.       Jeżeli na podstawie zgłoszenia Sprzedawca stwierdzi, że działalność związana z opinią lub opinia ma nielegalny charakter lub jest niezgodna z Regulaminem, Sprzedawca może podjąć decyzję o:   

a.       usunięciu opinii lub jej części, uniemożliwieniu do niej dostępu lub ograniczeniu widoczności opinii;   

b.       zawieszeniu lub zakończeniu świadczenia usług, w pełni lub częściowo, na rzecz Użytkownika, który dodał taką opinię;   

c.       zawieszeniu lub zamknięciu konta Użytkownika, który dodał taką opinię.   

8.    Opisane w ust. 7 wyżej decyzje Sprzedawca może podjąć również z własnej inicjatywy, w przypadku pozyskania wiedzy, że przekazane przez Użytkownika treści są nielegalne, związane z nielegalną działalnością lub niezgodne z § 5 ust. 3 Regulaminu.   

9.    Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe Użytkownika, który dokonał zgłoszenia, Sprzedawca powiadomi bez zbędnej zwłoki Użytkownika o swojej decyzji w odniesieniu do opinii, której dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.   

10. Jeżeli Sprzedawca zna elektroniczne dane kontaktowe Użytkownika dokonującego zgłoszenia lub Użytkownika, który dodał do Sklepu nielegalną, związaną z nielegalną działalnością lub niezgodną z Regulaminem treść, przedstawia im jasne i konkretne uzasadnienie w odniesieniu do nałożonych ograniczeń.   

 

§ 10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.       W trakcie korzystania ze Sklepu oraz komunikowania się ze Sprzedawcą zakazane jest podawanie treści o charakterze bezprawnym.

2.       Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ znajduje się platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów dotyczących umów zawartych na odległość pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami.